Udržitelná mobilita*
Podpora pěší prostupnosti města*
Zajištění bezpečného pohybu chodců po městě (dobudování chybějících chodníků, oprava povrchu stávajících chodníků vč. nájezdů a sjezdů umožňující snadný přejezd pro vozíčkáře či kočárky s dětmi), zvýšení počtu bezpečných přechodů pro chodce, zkrácení intervalů na semaforech apod.)
Zvýšení atraktivity, kapacity a výkonu nemotorové dopravy*
Vybudování infrastruktury, která zajistí bezpečný pohyb cyklistů a chodců a zároveň významně zvýší zájem o bezmotorový způsob pohybu po městě (cyklotrasy, cyklopruhy, sdílená kola, více stojanů pro kola a jejich rozmístění na nejvhodnějších místech apod.)
Snížení intenzity automobilové dopravy*
Intenzita automobilové dopravy se každým rokem zvyšuje. Díky motivačním opatřením, např. vhodně nastavenému systému zpoplatnění vjezdu do centra města, vybudováním dalších parkovacích stání na okraji města se zajištěním potřebné kyvadlové dopravy do jednotlivých částí města pomocí bezemisních nebo nízkoemisních vozů MHD, se může Český Krumlov významně přiblížit k udržitelnému systému městské mobility. Systém zpoplatnění vjezdu do centra či parkování byl měl zohlednit bezemisní nebo nízkoemisní vozidla. Více by měla být zpoplatněna vozidla, která produkují více emisí. Pro rezidenty uvnitř zpoplatněných zón by měl platit zvláštní režim. Ve městě bude taktéž nutné na vhodných místech budovat a podporovat výstavbu dobíjecích stanic pro elektromobily.
Nahrazování vozidel Města a MHD za nízko- či bezemisní*
Vozový park v majetku Města Český Krumlov a městských organizací bude nutné postupně nahrazovat nízko- či bezemisními vozy a snažit se na postupném nahrazení současných vozů poháněných naftou za nízko- či bezemisní vozy dohodnout i se smluvním dopravcem MHD.
* z dokumentu SECAP